Medewerkers

Onze werking staat of valt met de medewerkers die deze werking mogelijk maken. We trachten onze zorggebruikers te omringen met medewerkers met verschillende disciplines die elkaar aanvullen.

Begeleiders

In de groepen of ateliers zijn dagelijks een aantal begeleiders aanwezig, afhankelijk van de noden van de zorggebruikers in de groep.
Iedere zorggebruiker heeft een aandachtsbegeleider die hem of haar extra opvolgt.
Binnen de woon- en dagondersteuning zijn er hoofdbegeleiders die het verloop van de dagelijkse werking binnen hun eigen afdeling opvolgen.

Zorggerelateerde diensten

De pedagogische dienst bewaakt het individueel welzijn van de zorggebruikers.
De sociale dienst is de contact- en vertrouwenspersoon tussen de voorziening en de familie van de zorggebruikers.
Verder is er ook nog een (para)medische dienst die de medische zorg t.a.v. de zorggebruiker opvolgt. Dit team bestaat uit de medische dienst, een kinesiste, een ergotherapeut.

Administratie

De medewerkers van de administratie zorgen voor het beheer van administratieve documenten op alle domeinen.
zo is een afdeling ICT, onthaal, aankoop, gebruikersadministratie, boekhouding en een personeelsdienst.

Logistiek

Het logistiek personeel staat in voor de busdiensten, hygiëne en onderhoud van de gebouwen en de technische opvolging.
Daarnaast zijn er ook keukenmedewerkers, die elke dag zorgen voor een verzorgde en gevarieerde maaltijd voor de zorggebruikers.

Stagiairs en vrijwilligers

Onze werking ondersteund door stagiairs en vrijwilligers. Zij bieden ondersteuning en helpen concreet de kwaliteit van de begeleiding verhogen.
De vrijwilligers leveren een belangrijke ondersteunende bijdrage aan de dagelijkse werking. De sociale dienst is de contactpersoon voor onze vrijwilligers (cf. “werken bij ons: vrijwilliger”).
Verder zijn er stagiair(e)s die mee werken. Via stage bieden we de mogelijkheid om praktijkervaring op te doen (cf. “werken bij ons: stagiair”).

Coördinatoren en beleidsmedewerkers en directie

De begeleiders worden ondersteund door een multidisciplinair team van coördinatoren, beleidsmedewerkers en directieleden. Deze trachten samen met (hoofd)begeleiders en zorggerelateerde diensten oplossingen te zoeken bij problemen en zijn verantwoordelijk voor het uitwerken van het dagelijks beleid.

Interesse om bij ons te werken? Bekijk dan zeker onze vacatures op de website via “Werken bij ons: vacatures”.

Getuigenissen

Christine Van der Elst (“Tinneke”)

Begeleidster woonondersteuning

“Het mooiste aan mijn job zijn de bewoners en mijn collega’s. De onvoorwaardelijke liefde en genegenheid van onze bewoners. Mijn collega’s voor hun vriendschap en steun in momenten als het moeilijk gaat in het leven.

Enkele jaren geleden ben ik gestart met het animatieteam. Samen met de bewoners richten we dan eens een dansnamiddag in of we nodigen dan iemand uit om muziek te spelen of op te treden. Al 2 maal hebben we een grote playbackshow gehouden. De samenwerking voor dit evenement tussen de bewoners en begeleiding is hartverwarmend.

Toen ik hier startte in zei de pater altijd dat je verliefd moest worden op onze bewoners en dit werk moest doen met je hart. Maar het is veel meer dan dat, het is ‘houden van’!”

Sophie De Schutter

Logistiek medewerker

Mijn kijk op mensen met een beperking is heel erg veranderd sinds ik hier werk. Ik bekijk de bewoners elk als een gewoon individu en met de jaren heen ken ik de ups en downs van de bewoners. De zorggebruikers zijn uniek, net als ieder ander. Bij Levensvreugde Verblijven heb ik een gevarieerde functie als logistiek medewerker. Ik sta zowel in voor het onderhoud als in de keuken en ben ik ook verantwoordelijk voor onderhouds- en verzorgingsmateriaal. Hierdoor ben ik continu in contact met zowel de begeleiding als met de bewoners zelf. Dankzij elk individu, collega’s en bewoners, is het fijn om hier te zijn. Er is contact met elk van hen en de bewoners zelf appreciëren een babbeltje of om even hun hart te kunnen luchten. De familiale sfeer maakt het zo fijn voor elk van ons.